Założyciele amerykańskiej marki zegarków z Los Angeles wciąż są młodymi dwudziestoletnimi chłopakami, gdy zauważają, że ich przyjaciele wcale nie potrzebują zegarków. Sprawdzają czas na telefonie. To, czym jest zegarek dla tych młodych ludzi, to modny dodatek. Właśnie dlatego Jake Kassan i Kramer LaPlante zdecydowali się w 2013 roku założyć nową markę z dodatkami, która jest zgodna z postrzeganiem ich własnego pokolenia. To, że korzystanie z internetu jest oczywiste dla tych gości nie powinno nikogo zaskoczyć. Dzięki crowdfundingowi wniesiono pierwszy kapitał i dzięki wyrafinowanym kampaniom w mediach społecznościowych marka rośnie. Jak mówią: "To, co zaczęło się od zegarka, stało się ruchem".
Od początku istnienia marka jest bardzo aktywna w mediach społecznościowych, zwłaszcza na Instagramie. MVMT współpracuje z różnymi znanymi twórcami. Jednym z nich jest reżyser wideo Sam Kolder, który nosi zegarek MVMT podczas podróży dookoła świata. Jego doświadczenia są ważną częścią stylu życia, który propaguje MVMT.